Wednesday, July 1, 2009

aKu jatUh Cinta

ketika itu terasa amat sepi.... ntah rasa tertekan... memang tension beb lau semua orang cam tak percaya ngan kita... difitnah, dicerca dengan pelbagai kata-kata nista... yang lebih parah bila tidak seorang pun yang mau mendengar rintihan hati kita.... nak ngadu pada kawan... ada kawan tapi cam tak faham ja apa yang kita cuba nak sampaikan... "alah rileks la jue semua pasti akan berakhir ikut musim ja tu"... itu la ayat yang selalu aku dengar bila ngadu tentang ketidak puasan hatiku.... dalam hatiku cuma menjawab ingat musim buah ke boleh berakhir cam tu ja, tanpa kesan....

dan ketika hidup mula hilang punca dek pelbagai tekanan... dan tiada tempat mengadu....hati terasa seperti terpanggil ntah kenapa tiba-tiba nama ALLAH yang terlintas tak semena-mena hati ku mula terasa tenang bila setiap kali mengingati dan menyebut kalimah itu.... semenjak itu aku mula tertanya dalam hati benarkah adalah ALLAH dalam kehidupan manusia nih.... sebelum nih aku memang tak pernah merasakan kehadiranNYA...

Ketika hati mula tertanya di manakah Allah ini berada dan benarkah Dia wujud ....SUBAHANALLAH hanya itu yang mampu ku lafazkan di saat ini... apabila segala persoalan ku seperti di beri jawaban yang sehingga kini ku yakini bahawa itu adalah jawaban kepada persoalanku... Allahuakbar..... ntah buat pertama kali dalam hidup ku aku terfikirkan tentang mati... dan persoalan datang lagi dalam hidup ku kemana arah tuju hidup selepas mati... apakah kesudahan hidup ku ini...

"bangunnnn bangunnnnn....jangan takut dengan apa yang bakal kamu lihat.... buka mata dan lihat lah jalan yang kamu cari selama ini...." aku cuba membuka mata dan ingin melihat apa yang cuba di tunjukkan kepada ku tapiii aku tidak melihat apa-apa melainkan silau cahaya putih yang aku sendiri tidak tahu dari mana datang cahaya itu.... aku mula bertanya aku dimana?.... Cahaya: "kamu sekarang berada pada jalan yang benar" cuma suara yang aku dengar yang aku yakin datangnya dari cahaya itu.... aku bertanya lagi jalan apakah ini? ..."inilah jalan menuju kebenaran"...aku : apakah jalan kebenaran itu dan dimana harus aku tuju...Cahaya "kebenaranya adalah ISLAM dan penghujungnya adalah kebaikan namun ia tidak semudah yang akan kamu fikirkan" ... aku : dimana akan aku bertemu Islam itu dan bagaimana? .... Cahaya:"berhijrahlah... pasti kamu akan bertemunya dan carilah pasti akan bersua.... ini adalah sebahagian mimpi indah yang tidak pernah aku lupa disaat aku binggung mencari jawapan terhadap persoalan ku....

keesokan hari aku menceritakannya pada seorang teman seminggu selepas itu dia datang kepadaku dan mengatakan dia telah mengucap Kalimah keramat :Syahadah: SUBAHANALLAH...aku terkedu tidak mampu berkata apa-apa sedangkan pada waktu itu aku masih belum lagi membuat sebarang keputusan...... tapi pencarian ku tidak berakhir disitu dan setiap persoalan ku jua pasti mendapat jawapan namun aku masih belum punya cukup keyakinan untuk berhijrah di tambah pulak aku masih berada dalam tanggungan kedua ibubapaku.... untuk sementara aku tidak mengambil sebarang keputusan tapi tidak bermakna aku melupakan semua itu....

adoi betapa lamonya aku amik masa nak sambung citer ni .... tp x po la sambung agi ckit ja la...

Dengan nama Allah yg maha pemurah lagi maha penyayang...

Kalo Allah kata jadi maka jadi la sesuatu perkara itu... dan apa pun yg terjadi keatas kita diatas muka bumi ini adalah atas kehendak dan izin Nya jua... dan begitu la ngan aku... ntah kenapa selepas dikeciwakan cewah di keciwakan tu... wakakaka tp betul la maser mmg frust meniarap beb... sampai bapa aku pun dah mati akal tgk aku... adeh buruk kan..kan..kan.. tapi nak wat cam na kalo pasal hati ni saper yang biasa kena tau la raser dia cam ner...

setelah sebulan berkeadaan jiwa tertelangkup cam tu.. ntah cam nak dpt tawaran kuar dari rumah... tawaran erk bukan larik dari umahhh...dah aku yang selama ini cam kena kongkong tak penah kuar kemana-mana ...memang teruk aku masa remaja bukan cam remaja len yang bebas kesana kemari.. aku nak bersosial pun tak brani beb..bapa ku garanggggg...tapi pas aku kuar aumah baru aku tau naper dia jaga aku sampai cam tu... yang ni nnt la aku citer lain ada citer yg menarik dan sebab naper bapa aku kongkong aku cam tu...

ntah cam na bila aku dengar ja tawaran tu dan inform bapa aku tak cakap banyak bapa aku bagi green light beb... aku pun tegezut biawak gak time tu... tapi tu la aku cakap kalo ngan izin Allah s.w.t apa pun akan jadik... dipendekkan citer... maka aku pun berangkat la berhijrah... tapi ada citer menarik sebelum aku berangkat tu ntah cam na aku leh tnya bapa aku beh kurang cam ni ar " pak lau orang pas sampai sana orang masuk islam cam ner?" pas tu bapa tak jawab sepatah pun tapi mak tolong jawabkan cam ni "masuk la tapi ko balik nanti jangan pakai tudung rimas aku tengok". pas tu aku gelak ar...

nak tau citer... selepas setengah dozen bulan aku berhijrah aku telah ngan rasminya memeluk ugama islam... dah nak tau lagi orang yang mengislamkan aku tu saling tumpah ngan org yang aku nampak lam mimpi-mimpi aku selama nih... pas tu tpon bapa bagi tau... nak tau bapa aku ckp per " naper ko dah nak kawen ngan orang Melayu ka tau ko dah ada boyfren melayu kalo sebab tu ko masuk aku tak bagi aku tentang" pas tu bapa aku sambung lagi... kalo setakat nak menayang ja islam ko atau setakat ikut ikutan jangan la" cam nak nanes beb dgr bapa aku khutbah cam tu....pas tu aku cakap kat bapa insya'allah tak pak .... pas tu bapa aku cakap per..."tapi kalo ko masuk sebab memang ko ikhlas ko kena janji yang ko akan mati dalam agama ni walau apo pun yang terjadi" yang ini aku nanes beb betul betul nanes.... tak sangka bapa aku memang manusia yang paling baik lam dunia nih..... dan alhamdulillah sampai ke hari ini aku masih lagi..NURULAIMANJULIABINTIABDULLAH dan insya'allah aku akan mati sebagai NURULAIMANJULIABINTIABDULLAH.... dan alhamdulillah mak aku pun tak marah bila aku balik pakai tudung dan yang paling best adik2 aku pun dah 50% memeluk islam... syukur alhamdulillah.... cam na citer aku... ok x...

Ok cukup tu wat maser nih... :)

No comments:

Post a Comment